over Mozart en zo ....

Dit is een weblog over muziek en omstreken .
Er is een tweede weblog, over bootjes en water : Een oude man in een knus huis
En een derde, over ergernissen : ... weer zo wat ...

Mijn foto
Naam:
Locatie: amsterdam, Netherlands

vrijdag, februari 25

even rechtzetten ...

.
(quote)
Ik wordt ouder, ik heb steeds minder zin in de wereld buiten, ook al woon ik in een rustige straat, dus ik heb mijn huis het laatste jaar knusser gemaakt en wilde ook mijn voorkamer (op het noorden) weer gaan gebruiken
(unquote)
------------------------------
Wat hierboven staat is een beetje kort door de bocht. Ik kan het goed vinden met mijn directe 'wereld buiten'. Mijn buren, de schoenmaker beneden, de mensen van de C1000, mijn garagist, de lijstenmaker, de fotoafdeling van de Hema, mijn turk, mijn houtheer die gratis alle wonderlijke doosjes voor me zaagt, de ijzerboer (die meer vaktermen kent dan ik toen ik nog dokter speelde) ; in het Dorp Amsterdam is het goed toeven, we kennen elkaar. Hier leven we in een menselijke maat .

Problemen zou ik kunnen hebben met de wereld daarbuiten, met het door 'ons' gekozen klupje nitwits in het parlement dat dol was op de Betuwelijn, de HSL, lelijke nutteloze windmolens, en de JSF, om maar even een paar geldverslindertjes te noemen. En dat geen geld kan vinden voor opoe in haar eigen pis. Of de regering steunt ondanks een totaal falende Inspectie voor de Gezondheidszorg. Of met een regering (ja, door ons gekozen) die na de moord op
van Gogh opeens in totale paniek om zich heen slaat met flutprocessen en een cursus inburgeren voor bejaarde Moslims en tussendoor de kans aangrijpt de greep op ons allemaal te vergroten. En spierballen laat zien door een tunnel met scherpschutters te 'beveiligen', of een stel Imammetjes uit te wijzen. En die denkt dat als een meerderheid van de kiezers iets niet wil, het nog niet goed genoeg is uitgelegd. Dat zou me ontzettend moeten irriteren .
Maar ik erger me er niet aan, want ik kan er toch niets aan veranderen.

Daarvoor is wel een flink bord voor mijn hoofd nodig, en omdat ik op een aangenaam leven gesteld ben maak ik mijn eigen knusse wereldje, met muziek en mooie foto's en een 'dichtbij-buiten' dat weet wie ik ben .

Zonder gezelschap, want dat had ik al gehad, dat leg ik wel eens uit .....

grjoep


http://steinmeijer.net