over Mozart en zo ....

Dit is een weblog over muziek en omstreken .
Er is een tweede weblog, over bootjes en water : Een oude man in een knus huis
En een derde, over ergernissen : ... weer zo wat ...

Mijn foto
Naam:
Locatie: amsterdam, Netherlands

maandag, februari 28

vier strijkers in huis

.

Benedenburen weg, Mozart's Dissonantenkwartet in de speler, volume op 1/3e en daar zaten ze.
Vier echte mensen, op zeven meter afstand, je hoorde ze nog net niet ademen .En ze speelden op (bijna) echte instrumenten, de violen een beetjes schel, de alt zong als een altviool (een alt is geen grote viool) en de cello was kwetsbaar zoals cello's dat vaak zijn, een soort knuffelbeer op sokken .

Ik heb een week naar Mozart geluisterd .

En daarna was er Pieter Wispelwey .

grjoep

http://steinmeijer.net

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hoi Joep, ik kan merken dat muziek net als fotografie een grote passie van je is, je omschrijft het mooi, de klanken zijn bijna waarneembaar. Mocht ik ook ooit achter de geraniums komen te zitten luister ik op afstand met je mee, als we in de zelfde stemming zijn luisteren we misschien wel naar dezelfde melodie. Veel luistergenot verders, groet van Jet

maandag, februari 28, 2005 9:51:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home