over Mozart en zo ....

Dit is een weblog over muziek en omstreken .
Er is een tweede weblog, over bootjes en water : Een oude man in een knus huis
En een derde, over ergernissen : ... weer zo wat ...

Mijn foto
Naam:
Locatie: amsterdam, Netherlands

zondag, oktober 9

Radio 4. : alles van waarde is weerloos.....

Ik woon in Amsterdam, in de Pijp, in een rustige straat .

's Zomers hoor ik achter het gebrom van de ringweg en vóór soms het gerinkel van de tram op de Ceintuurbaan . Dat is dan ook alles, de buren rechtslinksonder hoor ik zelden, het huis is waarschijnlijk niet gehorig .
Het komt ook omdat ik overdag bijna altijd Radio4 heb aanstaan , voor mij goed te horen, mijn buren merken er niets van .
Radio4 werkt zo uitstekend als filter tegen omgevingsgeluid .


Radio4 is 'onze' klassieke zender, als je niet echt luistert hoor je aangenaam achtergrondgemurmur, als er iets mooisklinkt schakel je je oren in . Hier geen getetter van de hitparade of steeds weer hetzelfdeoninteressante nieuws-met-geleuter-erbij .

En wat hebben de HogedooronsgekozenHeren nu weer bedacht ?

R4 gaat weg van de FM.

Ik begrijp het niet, we zijn nog nooit zo welvarend geweesten wat doet men ? Voor (ergens) een paar ton winst wordt een zender onvindbaar gemaakt, want kabel gebruikt niemand voor de radio in de keukenof in de werkkamer achter.

gr joep

(terloops hebben de glasvezelboeren in amsterdam subsidie gekregen voor het ongevraagd aanleggen van hun spullen , waarvan iedereen allang weet dat ze alleen goed zijn voor [juist] de glasvezelboeren, omdat niemand die datasnelheid nodig heeft)


http://steinmeijer.net